Ако желаете вашето трасе да може да бъде използвано от повече потребители, използвайте версия 2009, тъй като от нова към по стара версия, преходът е почти невъзможен, а повечето добавки, които вървят на старите версии, работят и в по-новите.
Ако желаете вашето трасе да има по-голяма степен на реалност, използвайте по-нови версии на играта. Трасето обаче ще е съвместимо само с вашата или по-висока от нея версия.
При проблеми със започване на ново трасе, моля питайте във форума.
Полезни съвети при изработване на трасе:
- Изберете мащаб, с който ще изобразите трасето. Мащабът е съотношение на действителния размер към този в който ще бъде изработено трасето. Например 1 км от действителното разстояние да отговаря на 10 квадратчета в картографа на играта.
- Определете с каква дълбочина ще работите т.е. колко далеч от трасето ще поставяте обекти. Колкото по-малка е дълбочината толкова по леко се кара по трасето, особено за по-слаби компютри. Колкото по-голяма е, толкова по-реално е трасето.
- Опитайте се с по-малко обекти да постигате по-голяма реалност.
- Именувайте обектите с латински букви.Всички обекти в района на една гара трябва да бъдат с едно и също име-например "Plovdiv", независимо дали е гарата, стрелочен пост , магазия и т.н.В config файла те излизат като едно име. Наименуването директно с кирилица води до дублиране на имената на обекти и затруднява работата на компилатора. Ако искате вашите обекти да се визуализират на български може да го направите, но след като трасето е завършено окончателно.
- Кирилизиране на обектите в трасето:
Както всички обекти от базата данни на играта, така и трасето, което ще построите ще има конфигурационен файл. Къде се намира? - В Content manager на играта трасето се визуализира с името с което сте го съхранили например "Podbalkanska". Отваряте Content Manager и намирате трасето. Маркирате го с левия бутон на мишката, натискате десния бутон и ще ви излезе контекстно меню. Избирате опцията Edit, ще се покаже ново меню, от него избирате опцията Edit in Explorer, отивате на тази опция и натискате левия бутон на мишката. Ще ви покаже директорията в която се намира трасето. Там ще видите текстов файл с името Config.txt, той се отваря с Notepad.
Имената на обектите се намират в раздел string-table
От ляво обектите са без кавички, а в дясно с кавички ето пример:
string-table
{
bdz_15_540_fresh_1 "BDZ 15 540 fresh 1"
vodna_pompa_k "Водна помпа Карлово"
aerogara "Аерогара"
melnica_kaloyanovo "Мелница Калояново"
toplivo_kaloyanovo "Топливо Калояново"
ivan_vazovo "Иван Вазово"
dybene "Дъбене"
gorna_mahala "Горна Махала"
filipovo "Филипово"
karlovo "Карлово"
pesnopoj "Песнопой"
}
Преди да са преименувани на български, думите в кавички ще бъдат същите, като тези вляво. Можете да преименувате обектите с български имена, но само тези в кавичките. Тогава всички обекти, които са именувани с едно и също име на латиница, ще придобият българското такова. - Запазвате промените във файла. Затваряте Notepad и Content Manager, commit-вате трасето отново. Когато го пуснете отново в играта, обектите ще бъдат с български имена.